Una passejada per la història del Penedès Marítim és un projecte implementat als mòduls d’història del curs de Graduat en Educació Secundària (GES) per a persones adultes al CFA Dolors Paul de Cunit, Tarragona. Es tracta d’una proposta que aplica elements propis de l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) i que promou un intens treball per part de l’alumnat en l’àmbit de la competència digital.

El projecte es basa en el disseny i implementació d’una ruta per la història del Penedès Marítim (el qual comprèn els municipis de Cubelles, Cunit i Calafell) a partir dels principals elements del patrimoni històric-artístic del territori. Així doncs, cada estudiant ha elaborat una audioguia d’un punt d’interès en concret mitjançant el programa d’edició i enregistrament d’àudio Audacity i la seva publicació al repositori Soundcloud. Finalment, totes les audioguies es compilen mitjançant codis QR en un fulletó que es troba a disposició del públic en general a les oficines de turisme municipals. A més, el projecte es tanca amb l’elaboració d’una ruta històrica mitjançant l’aplicació de realitat augmentada Geo Aumentaty (descarregable gratuïtament a Play Store) i la seva posada en pràctica amb l’alumnat fent les tasques de guia turístic. Pots accedir als materials fent clic als fulletons.

FulletonsSin título