Projecte Ocupa’t

Presentació

El Projecte Ocupa’t és un programa d’actuació permanent impulsat per l’equip docent del CFA Dolors Paul amb l’objectiu d’apropar el món de l’empresa i del treball al dia a dia del centre.

Així doncs, entre d’altres, són objectius generals del projecte:

• Connectar els interessos professionals de l’alumnat amb els agents empresarials i ocupacionals del nostre entorn.
  • Obrir les portes del centre a professionals de diferents àmbits per conèixer la seva realitat quotidiana.
  • Potenciar les competències digitals en relació amb els processos de treball i de cerca de feina.
  • Contribuir, en la mesura del possible, a la millora de les opcions d’ocupabilitat del nostre alumnat.
  • Crear espais de pràctiques professionals per aquells col·lectius amb especials dificultats per accedir al món laboral.
  • Aprofitar l’experiència del nostre exalumnat en relació amb la seva preparació acadèmica i experiència professional.
  • Generar espais d’informació i intercanvi en relació amb el món del treball (ofertes de feina, recursos formatius, etc.)
  • Oferir eines eficients per facilitar la cerca activa de feina.
  • Visitar diferents espais econòmics i laborals per tal de conèixer en profunditat diferents realitats socioprofessionals.
  • Dissenyar i implementar càpsules formatives adaptades a les necessitats i interessos professionals del nostre alumnat.

Cbge-KnW8AAh_lw.jpg large

Visita a l’espai infantil Green Apple, Sitges

Per tal de complir amb els objectius descrits, des del CFA Dolors Paul es desplegaran tota una sèrie d’activitats que s’agruparan entorn els següents eixos:

• Xerrades i conferències: es durà a terme una programació periòdica de xerrades i conferències destinades a aprofundir en les realitats professionals de diversos sectors laborals i a introduir aspectes específics del món del treball.
  • Sortides i visites: s’establirà una agenda de sortides i visites tant a espais professionals específics com a institucions i/o entitats amb recursos d’interés en relació amb l’àmbit de l’ocupació.
  • Formacions específiques: s’implementaran càpsules formatives específiques adreçades a donar resposta a les necessitats i interessos de l’alumnat del centre.
  • Espai Ocupa’t: s’oferirà un espai físic al vestíbul del centre amb les ofertes de feina i els recursos formatius gestionats des del Servei d’Ocupació Municipal.
  • Pràctiques professionals: es treballarà per tal d’aconseguir establir la possibilitat de desenvolupar períodes de pràctiques laborals en diferents sectors professionals.

20160225_120332

Xerrades professionals al CFA Dolors Paul

20160223_144916

Taulell informatiu amb ofertes de feina i de formació

Agenda curs 2016-2017 (en construcció)

• Visita a la Llar d’Infants municipal El Trenet: dimecres, 25 de gener de 2017 a les 10.00 hores.
  • Xerrada informativa Programa CATAZUBI2017 (FP remunerada a Alemanya): dimarts, 31 de gener de 2017 a les 10.30 hores a l’Escola de Música Pau Casals (passatge del Tívoli, 3-7, El Vendrell).
  • Visita a l’Institut F. X. Lluch i Rafecas (Cicle formatiu de grau mitjà de Cures auxiliars d’infermeria): dimarts, 7 de febrer a les 9 hores.
  • Xerrada informativa sobre el cicle formatiu de grau superior de Comerç Internacional, a càrrec de l’Eloy García, exalumne de l’escola: dimecres, 22 de febrer a les 19 hores.
  • Formació i orientació laboral a l’alumnat en pràctiques: divendres, 3 de març, de 9 a 12 hores, a càrrec del Servei d’Ocupació Municipal de l’Ajuntament de Cunit.
  • Taller de presentació de candidats: divendres 3 de març, de 9 a 12 hores, a càrrec de l’Oficina Jove del Baix Penedès.
  • Visita a l’Institut Andreu Nin (Cicles formatius de la família professional de Transport i manteniment de vehicles): dilluns, 13 de març a les 11 hores.
  • Taller de cerca de feina: divendres17 de març, de 9 a 12 hores, a càrrec de l’Oficina Jove del Baix Penedès.
  • Xerrada informativa sobre graus i sortides laborals de l’àmbit tècnic, a càrrec del Jordi Clua i Rut Martínez, estudiants de graus d’enginyeria: dimarts, 21 de març a les 11 hores.
  • Taller d’orientació professional: divendres 31 de març, de 9 a 12 hores, a càrrec de l’Oficina Jove del Baix Penedès.

Agenda curs 2015-2016

• Xerrada professional de l’àmbit de sanitat (fisioteràpia), a càrrec de Nadia Roca Gayete: dimarts, 16 de febrer de 2016 a les 12 hores a la Sala d’actes del Complex Cultural.
  • Visita a l’espai infantil Green Apple de Sitges: dijous, 18 de febrer de 2016 a les 16.30 hores.
  • Xerrada professional de l’àmbit de cossos de seguretat, a càrrec del Caporal Joan A. García López: dijous, 25 de febrer de 2016 a les 12 hores a la Sala d’actes del Complex Cultural.
  • Visita a la Llar d’Infants municipal El Trenet: dijous, 3 de març a les 9.30 hores.
  • Xerrada professional de l’àmbit de la sanitat (infermeria), a càrrec de la Marta Ferré Cañellas: dimecres, 6 d’abril de 2016 a les 12 hores a la Sala d’actes del Complex Cultural.
  • Xerrada professional de l’àmbit de la sanitat (auxiliar de geriatria), a càrrec de l’Ana Mateo: dimecres, 20 d’abril de 2016 a les 9 hores a l’aula 1 del CFA Dolors Paul.
  • Presentació del Servei d’Ocupació Municipal, a càrrec de l’Esther Asensi, tècnica municipal d’ocupació: dimecres 27 d’abril a partir de les 11 hores.
  • Xerrada “Claus per emprendre”, a càrrec de Sonia Ramos i Jezabel Ruiz, tècniques de Calafell Zenit: dijous, 12 de maig a les 9.15 hores.
  • Taller de presentació de candidats, a càrrec de l’Oficina Jove del Baix Penedès: 15 de juny, de 9 a 12.30 hores.
  • Taller de cerca de feina, a càrrec de l’Oficina Jove del Baix Penedès: 16 de juny, de 9 a 12.30 hores.
  • Taller d’orientació professional, a càrrec de l’Oficina Jove del Baix Penedès: 17 de juny, de 9 a 12.30 hores.