mapaTIC

Presentació

El projecte mapaTIC és un projecte d’innovació metodològica dut a terme conjuntament amb altres dos centres d’adults, el CFA Palau de Mar de Barcelona i el CEPA Sierra Norte de Torrelaguna (Madrid).  Es tracta d’un projecte que sorgeix arran de la convocatòria d’ajuts per al disseny i aplicació de projectes de millora de l’aprenentatge de l’alumnat per agrupacions entre centres sostinguts per fons públics de diferents comunitats de la Secretaría de Estado de Educación, Formación Profesional y Universidades. El CFA Dolors Paul va presentar un projecte conjunt amb els seus dos centres socis i un projecte específic per al desplegament del seu programa d’activitats i va esdevenir beneficiari d’una subvenció de 20.000€ per a l’exercici 2016.

Àmbits d’actuació

El projecte contempla un triple àmbit d’actuació:

• Millora de resultats acadèmics de l’alumnat: mitjançant la reflexió conjunta sobre els procesos d’acollida, l’aplicació de noves metodologies didàctiques, el desenvolupament de la competència digital de l’alumnat, generant experiències d’aprenentage vinculades a l’entorn i millorant l’atenció a la diversitat de l’alumnat, entre d’altres actuacions.
  • Millora del clima de convivència i de la cohesió social del conjunt de la comunitat educativa: mitjançant l’establiment de jornades de treball amb la resta de centres membres de l’agrupació i la realització de trobades amb l’alumnat dels altres centres membres.
  • Optimització de le sprestacions professionals de l’equip docent i directiu: mitjançant el foment de la competència digital del professorat i la col·laboració amb altres centres de formació de persones adultes.

Agenda d’activitats

• 10 de gener de 2015: Gimcana de presentació del projecte.
  • 5 i 6 de febrer de 2015: Trobada d’equips directius dels centres participants al CFA Palau de Mar (Barcelona).
  • 13 i 14 de febrer de 2015: Presentació del projecte i participació en les jornades sobre ABP organitzades pel CEFIRE de Castelló.
  • 19 i 20 de febrer de 2015: Trobada d’equips docents al CEPA SIerra Norte (Madrid).
  • 18 de març de 2015: Teatre en anglès a l’Auditori de Calafell (Vampires!).
  • Març-Abril de 2015: Formació docent (curs de geolocalització i realitat augmentada).
  • 10, 11 i 12 de maig de 2015: Visita de l’alumnat de Madrid al CFA Palau de Mar i al CFA Dolors Paul.
  • 23 de maig de 2015: Presentació del projecte i participació en les jornades sobre innovació educativa #opengirona.
  • 26, 27 i 28 de maig de 2015: Visita de l’alumnat del CFA Palau de Mar i del CFA Dolors Paul a Madrid.
  • 8 de juny de 2015: Visita a la Colònia Güell.
  • 15 de juny de 2015: Visita (en anglès) a la Vil·la Casals.
  • 2 i 3 de juliol de 2015: Formació docent (curs d’Aprenentatge Basat en projectes/problemes)
  • 29 de octubre de 2015: Cicle de xerrades de sensibilització social, Els nens del carrer del Brasil, a càrrec de l’Associació de fotoperiodisme de Barcelona.
  • 3 de novembre de 2015: Visita al Museu d’Història de la Immigració.
  • 5 i 6 de novembre de 2015: Jornades de valoració final del projecte entre els centres participants a València.
  • Del 16 al 23 de novembre: Setmana de la Ciència.
  • 25, 26 i 27 de novembre: Visita al Museu Guggenheim de Bilbao de l’alumnat dels cursos de GES.
  • 17 de desembre de 2015: Mar i cel, al Teatre Victòria

Enllaços d’interés (fes clic al nom):

Reportatge de “La aventura del saber de TVE”

Tríptic Ruta literària Cunit