Entre els dies 26 i 28 de maig del passat mes de maig, l’alumnat del CFA Dolors Paul va visitar Madrid en el marc del projecte mapaTIC desenvolupat pel centre d’adults cunitenc durant el present curs escolar. Després de rebre la visita de l’alumnat del CEPA Sierra Norte a principis de maig, els joves del curs de Graduat en Educació Secundària, juntament amb l’alumnat del CFA Palau de Mar, l’altre soci del projecte, es van desplaçar a Torrelaguna per conèixer de primera mà la feina feta pels companys del centre madrileny.

Així doncs, el dimecres 27 de maig, l’equip docent del CEPA Sierra Norte va organitzar una visita a diferents punts d’interès treballats pel seu alumnat mitjançant la creació d’audioguies amb informació de rellevància des dels punts de vista cultural, històric i artístic. Després d’una recepció oficial a l’Ajuntament de Torrelaguna, la visita va continuar per l’esglèsia de Santa María Magdalena, des d’on el grup es va desplaçar a l’edifici del centre d’adults madrileny. Des d’aquí es va partir al municipi de Patones de arriba, poble pintoresc amb una història ben peculiar. Després de dinar el grup es va dirigir a Sieteiglesias, últim punt de la ruta on es va poder visitar la seva necròpolis medieval.

El dia següent es va aprofitar el matí per tal de visitar el Museu del Prado amb una visita guiada per algunes de les obres artístiques més importants de la col·lecció permanent. L’alumnat es va sorprendre amb obres d’alguns del artistes més importants de tots els temps com Goya, Velázquez, El Bosco, Ribera o El Greco. Després de la visita al museu es va aprofitar per recòrrer alguns dels llocs més emblemàtics de la capital madrilenya com la Puerta del Sol, la Plaza Mayor, el Palacio Real o el Parque del Retiro.

En definitiva, una experiència molt positiva per l’alumnat del CFA Dolors Paul, el qual ha gaudit al màxim de la visita. De fet, des del centre d’adults municipal ja es plantegen noves sortides per tal d’aprofitar les possibilitats que ofereixen els recursos educatius de l’entorn. Així doncs, l’alumnat dels mòduls d’Història del GES visitarà la Colònia Güell el proper dia 8 de juny, mentre que el del curs d’Anglès Inicial realitzarà una visita al Museu Pau Casals de El Vendrell per practicar l’escolta i la parla en llengua anglesa.

Material elaborat per l’alumnat de Torrelaguna
Gravació del programa “La aventura del saber” de La2 de TVE
Recepció oficial a Torrelaguna