El CFA Dolors Paul visita Polònia en el marc del projecte europeu New Adults’ Competences for Skills Revolution

Part de l’equip docent del CFA Dolors Paul ha visitat els dies 9 i 10 d’abril la ciutat polonesa d’Olsztyn en el marc del desenvolupament del projecte europeu Erasmus + “New Adults’ Competences for Skills Revolution” (NACSR). Aquesta esdevé la segona trobada d’aquest projecte europeu, el qual compta entre els seus participants amb la Universitat d’Edimburg, les associacions italianes  Performare i  Entropy, la Universitat de Saragossa i l’Institut de Noves Tecnologies de la Universitat d’Olsztyn, a banda de l’escola d’adults de Cunit.

 

El projecte europeu NACSR pretén promoure la investigació entorn eines i aplicacions tecnològiques que promoguin el pensament crític i l’aprenentatge computacional en el marc de l’educació de persones adultes. Així doncs, es pretenen generar i provar tota una sèrie d’instruments adreçats a afavorir el desenvolupament de les competències digitals i ciutadanes de l’alumnat adult. En aquesta trobada, el CFA Dolors Paul ha presentat diverses bones pràctiques desenvolupades en aquest àmbit, tal és el cas del Projecte Mapatic portat a terme fa uns anys o del Projecte Mediterràniament implementat a l’àrea de les ciències socials des de l’any 2015, a més de les principals eines digitals emprades en els diferents projectes i activitats executades pel centre al llarg dels darrers anys. D’altra banda, la trobada ha servit per revisar la feina duta a terme fins ara i per definir les línies de treball dels propers mesos, entre les quals el CFA Dolors Paul desenvoluparà una formació específica en pensament crític i computacional amb alumnat adult en l’àmbit de la responsabilitat social.

 

“Esdevé un orgull i una oportunitat única el fet de participar en projectes europeus d’aquestes dimensions” assenyala en Jaume Casañas, regidor d’Ensenyament de l’Ajuntament de Cunit.  “D’una banda, és un reconeixement important a la tasca innovadora duta a terme pel centre d’adults del nostre municipi, mentres que, de l’altra, permet connectar l’escola amb potents institucions europees de l’àmbit de l’educació i, d’aquesta manera, aportar un valor afegit a l’alumnat del centre”, conclou el regidor.  A la pàgina web del projecte nacsr.webs.com pot trobar-se més informació sobre el desenvolupament de les següents fases del treball.