El passat dimecres a les 8 hores partíem des de l’escola cap a Bilbao amb l’alumnat dels dos nivells de graduat en educació secundària. Un viatge de tres dies per descobrir els punts d’interés de la capital biscaina, en especial el museu Guggenheim, la visita del qual s’emmarca en el desenvolupament del mòdul d’Art i artistes de GES II.

Vam arribar a Bilbao a primera hora de la tarda. Un cop allotjats a l’hotel, vam realitzar una visita guiada pel casc antic de la ciutat descobrint llocs tan interessants com el Teatre Arriaga, la Catedral, la Plaza Nueva o la iglesia de San Anton. Després d’una estoneta de temps lliure, vam anar a sopar i d’aquí a l’hotel a recuperar forces.

Davant del Teatre Arriaga
Plaça d’Unamuno

L’endemà ens vam dirigir a Gernika, símbol de les llibertats i dels drets del poble basc, on vam visitar la Casa de Juntas, les escultures de Moore i Chillida i el mural d’homenatge al Gernika de Picasso. Després de passar un matí ben interessant per aquesta ciutat vam tornar a Bilbao, on ens esperava el plat fort de la visita: el Museu Guggenheim.

guernika-lomo
Mural homenatge al Gernika de Picasso

Vam arribar tot passejant per la ria i, tot i el mal temps, la primera vista de l’edifici és espectacular. Per començar, a l’entrada ens va rebre Mamá, la gegant aranya de nou metres que l’artista Louise Bourgeois va crear per al Museu. Un cop fetes les fotos de rigor, vam entrar al museu i vam realitzar una visita guiada per la col·lecció permanent on vam gaudir amb les impressionants instal·lacions de Richard Serra i també vam poder visitar dues exposicions temporals, Making Africa i Alex Katz.

2015-11-26 15.11.47
Mamá, instal·lació de Bourgeois a la façana de la ria
20151126_164215_HDR
Instal·lació per a Bilbao, Jenny Holzer
bilbao-419821_1920
Museu Guggenheim, façana de la ria

Per últim, el matí del divendres el vam dedicar a conéixer la feina d’un altre centre d’adults, l’EPA Iturribide, un centre ubicat al casc antic de Bilbao amb més de vint-i-cinc anys d’experiència. Allà ens van rebre dos alumnes, els quals ens van fer de guies per les instal·lacions de l’escola. Un cop vist l’edifici, la Rossma, la directora de l’EPA, ens va explicar la seva oferta formativa i els principals projectes que duen a terme. Una gran experiència i una molt bona manera de conéixer com es treballa la formació de persones adultes en altres comunitats autònomes i en contextos diferents als nostres.

2015-11-27 11.07.27
Visita a l’EPA Iturribide
2015-11-27 10.18.45
Classe de TIC, EPA Iturribide

En definitiva, tres dies amb experiències de tot tipus que de ben segur recordarem durant molt de temps. Mentrestant, mapaTIC is finishing…